Utrzymanie formy

23 września, 2018 / wskazówki treningowe
Utrzymanie formy
Wielu z Was zastanawia się jak utrzymać formę wypracowaną wspólnie z trenerem? Jak nie zaprzepaścić czasu, pieniędzy i wylanego na treningach potu? Niżej podamy kilka wskazówek, które pomogą Wam zachować osiągnięte cele treningowe!
1.Odpowiednie pożywienie to obowiązek.
Niestety, by utrzymać formę musimy nadal odżywiać się racjonalnie. Nie utrzymamy formy jeżeli wrócimy do słodkości, fastfood’ów i codziennego picia piwka, czy wina na dobranoc;) Efekt treningowy nie jest dany nam na zawsze. By go nadal mieć, trzeba nadal pracować. Jeżeli ten efekt wymaga tylko utrzymania, to oczywiście możemy pozwolić sobie na więcej, ale nie na wszystko:) Każda dieta powinna być dobierana indywidualnie. Duże znaczenie w jej planowaniu ma nasza aktualna forma, tryb życia, praca oraz inne aktywności wpływające na zapotrzebowanie kalorii i węglowodanów w ciągu dnia. Te kwestie należy ustalić ze swoim trenerem, lub dietetykiem.
2. Regularność.
Tak, to wiemy. Nadal musimy regularnie się ruszać. Można zmniejszyć tą aktywność, jeżeli forma jaką uzyskaliśmy jest dla nas satysfakcjonująca. Sesje treningowe można wówczas zredukować, ale nie drastycznie, lecz stopniowo, obserwując przy tym naszą sylwetkę. O ćwiczeniach już wspomnieliśmy, ale regularność potrzebna jest także pod innymi względami. Aby zdrowo i wartościowo się odżywiać, oprócz odpowiedniego doboru artykułów spożywczych powinniśmy pilnować także pory, w której je spożywamy. Jedzenie o stałych godzinach nie tylko przyzwyczai nasz organizm do dostarczania odpowiednich składników w danych porach, ale także sprawi, że pomiędzy nimi nie będziemy odczuwać głodu. Staraj się jeść 4/5 razy dziennie, zachowując pomiędzy daniami około 3/4 godzin przerwy. W tym czasie staraj się nie przegryzać, możesz natomiast uzupełniać płyny.
3.Motywacja
Do dalszego działania potrzebna jest motywacja. Coś, co nas napędza, coś co sprawia, że nadal chcemy to robić. Czasami spadki motywacji są przejściowe. Wtedy Wasz trener powinien załatwić te małe problemy. Dobry trener, to także dobry psycholog 😉 Poza tym co nas najbardziej motywuje?! Efekty! By je mieć, a następnie utrzymać wymarzoną formę potrzeba silnej woli. Jej brak to największy wróg diet i ćwiczeń. Jeśli brak nam własnego samozaparcia, o zdrową i umięśnioną sylwetkę bez nadmiaru tłuszczu może być ciężko. Wasz trener będzie motywował, ale bez Waszej pomocy nie zdoła nic osiągnąć.
4. Znajdź towarzystwo!
Ćwiczenia na siłowni czy przyrządzanie posiłków według diety z pewnością będzie przyjemniejsze, jeśli nie będziesz zajmował się tym sam. Postaraj się zainteresować tym tematem swoją drugą połówkę, rodzinę czy przyjaciół. Wspólne chodzenie na treningi będzie wtedy ciekawsze. Przy okazji łatwiej wówczas o odpowiednią mobilizację. Jeżeli pojawi się pomiędzy wami nutka zdrowej rywalizacji – tym lepiej. Zapytaj trenera o pakiet treningowy dla par! We dwójkę taniej 🙂
Piękna sylwetka wymaga wielu wyrzeczeń, ale czy nie warto być zadowolonym z własnego wyglądu? Być postrzeganym jako osoba atrakcyjna, zdrowa, wysportowana? Gdy wszystko prowadzone jest z głową nie uprzykrza to życia, a wręcz czyni je piękniejszym:) W zdrowym ciele zdrowy duch – przy głębszym zastanowieniu możemy stwierdzić, że słowa te rzeczywiście mają odpowiednie odzwierciedlenie w naszej codzienności. Jeśli będziemy dbać o dietę i dobrą formę, nasze samopoczucie (także psychiczne) z pewnością będzie lepsze. Warto o tym pamiętać!